Stage - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Johanna Atsma - WaarBenJij.nu Stage - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Johanna Atsma - WaarBenJij.nu

Stage

Blijf op de hoogte en volg Johanna

16 Februari 2014 | Spanje, Puerto Real

Hoooooi,

Wat leuk al die reacties die jullie plaatsen!
Jullie willen nu vast wel weten hoe het is op stage, want jaa hiervoor zijn we hier nu tenslotte. Woensdag hadden we onze eerste stagedag. Ik loop stage bij kinderen van 3 tot 5 jaar. Het is echt even wennen, in elke klas zitten ongeveer 20 kinderen en ik heb in een week 12 klassen. Dus reken maar uit, rond de 240 verschillende kinderen/namen in een week! Tsjaa dit is wel even wennen want het zijn ook niet makkelijke namen zoals Kees en Piet nee doe dan maar gelijk Alejandro, Juan Jesus, Fernando en ga zo maar door.
Samen met mijn begeleidster Imna geef ik al deze kinderen Engelse les door middel van een aap, Cheeky monkey. Waar ik echt van opkeek was dat de kinderen van 3 jaar zich al echt konden voorstellen als I am Juan Jesus of My name is. De 4 jarigen leren al kleine woordjes zoals de dagen van de week en woordjes zoals busstop of ambulance. De 5 jarigen kunnen al woorden zoals trafficlights. Wat echt lastig is dat de kinderen je allemaal verhalen vertellen in het Spaans maar dat ik er helemaaal niks van snap. Ik vermaak me de komende maanden wel op stage!
Dit weekend hebben we even een drankje gedaan in Puerto Real en gisteren zijn we wezen shoppen in San Fernando, alles is hier echt heel goedkoop! Schoenen voor €15,- is hier heel normaal maar dat vinden wij echt niet erg! Vandaag hebben we gekeken bij een zwemwedstrijd in Cadíz. Eindelijk is het hier mooi weer, vandaag rond de 24 graden en hiervan hebben we lekker genoten op het strand!
Zoo nu heb ik jullie weer even bijgepraat.

Adiós!

  • 17 Februari 2014 - 08:45

    Ietje:

    hey Johanna,

    fijn om te lezen dat je het naar de zin hebt op je stage. We worden hier in Nederland steeds meer jaloers op die mooie temperaturen daar in Spanje. Het is jullie gegund hoor. Ben je straks mooi bruin als je terugkomt. Nog niet weer verdwaald ????????????
    Nog een fijne werkweek en tot je volgende verslag.
    groetjes van je tante Ietje

  • 17 Februari 2014 - 09:48

    Elsemieke:

    24 graden?!?!?!?! mennnn dat klinkt goed johanna! Lekker genieten! ;D xx

  • 17 Februari 2014 - 10:08

    PietriK:

    Hey Johanna, leuk al die erfaringen te lezen fan dy! En de taal, sit der mar net oer yn dat went fansels. Kinst aanst fêst goed Spaansk prate :-) En wat ha jimme der moai waar, in heeerlike temperatuur!!
    Genietsje derfan! Folle plesier mei dyn stage en sterkte mei de taal. Groetnis fan Pietrik en natuerlik ek fan de rest....

  • 17 Februari 2014 - 10:32

    Geesje:

    Hallo Johanna,
    Geniet maar van alles wat er op je afkomt. Aan de foto's te zien, ben je daar al druk mee bezig. Grijp deze kans aan om Spaans te leren.
    Lach en de wereld lacht met je mee!
    Veel succes en een hartelijke groet ut Fryslân.
    Geesje

  • 17 Februari 2014 - 16:56

    Hester:

    Super om dyn ferhalen te lesen Johanna! Bin jaloers!

  • 17 Februari 2014 - 17:53

    Klaas:

    Johanna,

    Ik denk dat jij ook veel van de Engelse taal leert door het zo actief te gebruiken. Wat ik me afvraag: snappen de jongste kinderen wel wat de woorden betekenen?
    Traffic lights b.v.
    Op dit moment hier ook mooi weer. Zin in het voorjaar!
    Wat ik me afvroeg: binne yn Spanje ek ljippen? Lekker yn 'e koarte broek te aaisykjen! Liket my wol wat.

    Hier vanavond stamppot boerenkool.
    Jullie paela?


    Geniet van de omgeving en van je stage!

    Groetnissen fan Tsjom,

    Klaas + familie

  • 18 Februari 2014 - 10:08

    Thom:

    Hola Johanna!

    Cómo está?
    Hablo sólo un poco de Español.
    Qué tiempo tendremos hoy?
    Como te fue hoy dia?

    Que tengas un buen dia.

    Adiós
    Thom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johanna

Hallo allemaal, Van 7 februari tot 24 april ga ik stage lopen op een basisschool in Spanje. Via deze blog wil ik jullie graag op de hoogte houden van al mijn verhalen en gebeurtenissen in Spanje. Groetjes Johanna

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 7017

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 24 April 2014

Stage periode in Spanje

Landen bezocht: