Week 2 - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Johanna Atsma - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Johanna Atsma - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Johanna

23 Februari 2014 | Spanje, Puerto Real

Hola,

Goh en toen was er alweer een week voorbij, wat gaat dat snel zeg!
Van maandag tot en met vrijdag heb ik stage gelopen van 9 tot 2 uur, opzich niet heel lange dagen maar door al die nieuwe dingen en doordat je thuis ook alles zelf moet doen kost dit in het begin heel veel energie!
Stage wordt steeds leuker, ik heb zelfs al een klein stukje van de les overgenomen in een klas. Dit deel ging over carnaval omdat het volgende week carnaval is. Toen we de klas uitliepen kreeg ik allemaal complimentjes van Inma, ze zei dat ze het echt knap vond hoe ik het deed omdat de kinderen erg onrustig waren en ze dacht ook dat ik een goede lerares zou kunnen worden. Dit kan ik maar weer in mijn zak steken. De kinderen op stage zijn echt heel knuffelig en ik heb zelf al een massage gekregen in de pauze!
In mijn vorig verslag heb ik beschreven dat de kinderen al woordjes leren zoals traffic lights of cookies. De kinderen leren deze woorden door plaatjes die we ze laten zien, dit doen we elke keer en zo onthouden de kinderen de woorden. De jongste kinderen leren vooral cookies en de kleuren en de oudere kinderen leren echt de woorden traffic lights of busstop. Waar ik ook even aan moest wennen is dat de kinderen pas op school gaan ontbijten en dat doen ze dan niet gelijk om 9 uur, nee ze doen dit pas om 11 uur! Echt een verschil met Nederland! Vaak is het ontbijt een broodje of twee toetjes en ik zie ook veel koekjes voorbijkomen, ik snap niet dat ouders dit als ontbijt mee geven aan hun kinderen.
Zo, nu wel weer genoeg over stage voor vandaag, op naar afgelopen weekend!
Vrijdag na school zijn we gelijk op de trein gestapt naar San Fernando naar de shopping mall, een leuk dagje.
Zaterdag ochtend eerst ons appartement maar eens schoongemaakt, oja elke woensdag komt er een schoonmaker langs dus dat scheelt ons weer :). Zaterdag rond half 3 in de bus gestapt naar Cadíz en eindelijk echt mooi weer! Ik wil jullie niet jaloers maken maar het was toch echt wel 28 graden! We hebben daarom eerst ook even heerlijk op het strand gelegen, echt genieten! Toen het wat kouder was gingen we opzoek naar de bus om te kijken hoelaat de bus terug ging en tsja toen waren we weer verdwaald. We hebben een uur door Cadíz gelopen door allemaal kleine steegjes. Na een dik uur hebben we toch de bus gevonden en dit hebben we eerst maar gevierd bij de Burger King. Rond half 10 zijn we weer in de bus naar huis gestapt.
Vanochtend werden we opgehaald door Pedro en nam hij ons mee naar een soort oriëntatie speurtocht in Rota, wij dachten o leuk een beetje rond lopen maar het bleek eigenlijk een wedstrijd te zijn om de snelste tijd. Anja en ik hebben mooi rustig aan gedaan en Pedro heeft hem gerend. Van de 14 stempels hebben we er toch 13 kunnen vinden! We hadden van te voren niet verwacht dat het zo leuk zou zijn! Nadat we klaar waren heeft Pedro ons afgezet in Cadíz en hebben we weer op het strand gelegen, dit keer met 27 graden maar toch wel met een heel harde wind. We hebben ook maar even een volleybal gekocht en hebben lekker gevoetbald en gevolleybald in ons hemdje. Een troost, bruin worden lukt nog niet echt!
Nou dit was mijn week wel, volgende week heb ik vast weer heel veel te vertellen want dat is het carnaval in Cadíz en dit wordt dan ook heel erg uitgebreid gevierd! Helaas heb ik geen vakantie maar het voelt hier eigenlijk elke dag als vakantie!
Fijne vakantie allemaal!

Hasta luego!

Ps; Ik heb geen idee of hier ljippen zijn meester Klaas.


  • 23 Februari 2014 - 19:39

    Klaas En Sjoerdtje:

    Gisteravond weer met je vader gesproken tijdens het feestje van Tjerk. Wel gezellig hoor!
    Hy is like drok as in hok fol hinnen! Maar ja, dat heeft zijn charmes! Dat is voor jou geen nieuws uiteraard

    Hier maken we ons op voor een weekje vakantie.
    Morgen schijnt het hier ook warm te worden : 12 graden of iets meer!
    Bij Drachten ging vanmiddag een ljip ' oer de wjuk'. Het wordt voorjaar! Het begint te kriebelen!!
    Jammer dat je in Spanje nog geen 'ljippen 'hebt gezien. Het lijkt mij wel wat: eieren zoeken en meteen ook bruin worden! Dus als je ze ziet, waarschuw dan even.
    We vinden het erg leuk dat je je stage zo leuk vindt!! Het is met kinderen nooit een dag hetzelfde! Maar ja, dat zullen je ouders ook wel eens zeggen.
    Anita en Danny zijn erg druk in hun nieuwe huis. Ook wij helpen zo nu en dan mee!
    Het schiet al aardig op!
    Johanna, een fijne week toegewenst!

    Groet, Klaas en Sjoerdtje

  • 24 Februari 2014 - 19:20

    Pake En Beppe:

    Hallo Johanna,
    Alweer een week voorbij, je hebt wel gelijk, de tijd snelt voorbij, wat fijn dat we vorige week zondag even met je konden praten en je ook nog konden zien, de techniek staat voor niks. We zijn blij dat je het naar je zin hebt op stage en dat je al zoveel lof kreeg van Inma( je begeleidster?), dus nu weet je het, voor juf leren Het volgend weekend carnaval, zul je wel een beetje rustig aan doen?, anders moet pake toch nog komen om op jullie te passen, en niet weer verdwalen hoor, anders een tomtom kopen.
    Morgen ga ik met tante Ietje naar jou ouders, want die zijn dan 20 jaar getrouwd, niet vergeten hoor, al een hele poos 20 jaar.
    Nou Johanna ga zo door met je stage, dan kom je er wel. Dat mooie weer waar je over schrijft,daar zijn we wel een beetje jaloers op, maar ja het zal hier ook wel weer eens zomer worden.
    Groetjes en een dikke tût van pake en beppe.



  • 24 Februari 2014 - 20:50

    Nynke:

    Hoi Johanna,
    hier vandaag ook een zonnige dag! maar nog lang geen 27 graden :-(..........lijkt me heerlijk, maar lekker van genieten!
    Harstikke leuk om jou verhalen en belevenissen te volgen..........een hele ervaring!
    fijne week en alvast veel plezier met de spaanse carnaval!
    groetjes Nynke en de rest van de familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johanna

Hallo allemaal, Van 7 februari tot 24 april ga ik stage lopen op een basisschool in Spanje. Via deze blog wil ik jullie graag op de hoogte houden van al mijn verhalen en gebeurtenissen in Spanje. Groetjes Johanna

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 7033

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 24 April 2014

Stage periode in Spanje

Landen bezocht: