Holaa - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Johanna Atsma - WaarBenJij.nu Holaa - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Johanna Atsma - WaarBenJij.nu

Holaa

Blijf op de hoogte en volg Johanna

12 Maart 2014 | Spanje, Puerto Real

Buenos días,

En toen was er alweer een maand voorbij, wat gaat die tijd toch snel!
Alles gaat hier zijn gangetje nu wel, elke dag om half 8 gaat de wekker en om half 9 lopen we richting de school. Het eerste halfuurtje heb ik geen klas en pas om half 10 heb ik de eerste klas. Om 12 uur is het pauze en kunnen we meestal lekker buiten zitten, de pauze duurt ongeveer een uur en daarna heb ik nog een klas van een halfuur en dan zit de dag er alweer op.
Op dit moment ben ik druk bezig met het voorbereiden van mijn stage opdrachten, ik ga een week lang 3 klassen Nederlandse dingen laten proeven (dropjes, stroopwafels) en knutselen en ik ga proberen om ze het liedje hoofd, schouders, knie en teen te leren.

Het weer wordt hier al steeds beter, de zon schijnt veel alleen de wind verpest het om lekker buiten in de bikini te liggen. Het is lastig om hier een wind vrij plekje te zoeken maar gister is het ons toch gelukt, we zaten lekker op een bankje in het centrum van Puerto Real in ons t-shirtje. We zagen de mensen wel denken; goh die zijn idioot het is veel te koud om buiten te zitten in een t-shirt, stelletje toeristen.

Dit weekend was niet zo bijzonder, we hebben een heerlijke taart gemaakt en hebben vooral films gekeken. Vrijdag avond en zaterdag avond zijn we wel even wezen kijken bij het carnaval in Puerto Real maar door de wind was het redelijk koud en de optredens begrepen we ook niet echt door de taal. Ja, de taal is echt een groot probleem, elke dag probeer ik wel even te oefenen maar het blijft een lastige taal.
Dit weekend lijkt het heerlijk weer te worden dus dan zullen we wel lekker op het strand liggen in Cadíz.
Oeee en dan volgend weekend, 21 maart, daar heb ik echt zin in want dan komen mijn ouders een week lang naar Spanje! :)

Dit was het dan wel weer voor vandaag,
have a nice week everyone!

Byebyee

  • 14 Maart 2014 - 14:25

    Pake En Beppe:

    Hallo die Johanna.
    Even een berichtje uit drogeham,van pake rn beppe,jammer dat het weer bij jullie niet zo goed is,hier is het ook nog geen zomer,de wind plaagt ons hier ook,maar ja we moeten het maar nemen zoals het is,het komt nog wel.
    Je hebt vrij korte dagen om les te geven,dat is toch wel iets anders dan hier,of is dat alleen bij de kleinste kinderen zo?
    Er is alweer een maand voorbij van je stage,de tijd vliegt voorbij,voordat je het weet ben je weer thuis,maar eerst je heit en mem nog op bezoek. (zou die ook nog wat kunnen leren?)
    Wat een mooi idee om de kinderen daar Hollandse dingen te laten proeven,hebben ze daar ook geen drop?
    Ze zullen wel raar opkijken.
    Maandag gaan we naar de klei,om jou heit te feliciteren met zijn verjaardag.
    Nou Johanna nog een goede periode daar en wij zien weer uit naar je volgende berichtje.

    dikke tût
    Pake en Beppe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johanna

Hallo allemaal, Van 7 februari tot 24 april ga ik stage lopen op een basisschool in Spanje. Via deze blog wil ik jullie graag op de hoogte houden van al mijn verhalen en gebeurtenissen in Spanje. Groetjes Johanna

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 7029

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 24 April 2014

Stage periode in Spanje

Landen bezocht: