Waaauw! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Johanna Atsma - WaarBenJij.nu Waaauw! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Johanna Atsma - WaarBenJij.nu

Waaauw!

Blijf op de hoogte en volg Johanna

02 Maart 2014 | Spanje, Puerto Real

Waaauw wat een week! Echt weer van alles beleefd.
De eerste 3 dagen stage deze week waren normaal, de gewone lessen weer gegeven en verder geen bijzonderheden.
Donderdag ging toch heel wat anders, vandaag was het een soort feestdag op school, ze vierden de dag van Andalucia. Wat dit precies inhoudt zou ik niet weten. We gingen met onze school (de 300 kinderen die ik lesgeef) naar het andere school gebouw. Daar gaven de kinderen van 6-10 jaar dans optredens. Hierna gingen we weer terug naar ons gebouw en kregen we ontbijt. Lekker ontbeten en toen nog buiten gespeeld tot 14 uur. Toen Anja en ik thuis waren werd er aan de deur geklopt en kregen we een pakketje. In dit pakketje zaten wat boekjes en hagelslag! Dankjewel mem! :) Onze dag kon niet meer stuk. Aan het eind van de middag hebben we carnaval kleren gekocht.
Vrijdag hadden we een lekker dagje vrij en hebben we niet veel gedaan.

En nou komt zaterdag, wat een dag/nacht! Carnavaaaaaaaaaaaaaaal.
Ik was verkleed als prinses en Anja was verkleed als indiaan.
Pedro had geregeld dat we met 4 meiden uit Sevilla mee konden gaan naar het carnaval in Cadíz. Dit waren echt hele leuke meiden en ze konden gelukkig wel een beetje Engels, ze hebben er echt voor gezorgd dat wij niet weer verdwaalden. Goh wat heb ik deze nacht toch veel verschillende outfits gezien! Om even een paar voorbeelden te geven; mannen als baby's, mannen als vrouw, prullenbakken, power rangers, kerstmannen, smurfen en ga zo maar door. Een en al groot feest! Het is daar normaal om zelf drank te kopen in de supermarkt en dat dan gewoon op straat op te drinken, een goedkoop avondje dus! :) En wat een bende komt hiervan, overal op straat lagen kapotte flessen drank en allemaal halflege flessen fris. Poe wat waren wij blij dat we om half 7 op bed lagen want ja de eerste trein ging pas rond 6 uur. Een nacht om nooit te vergeten, met allemaal dronken mensen geprobeerd Engels te praten en zo nu en dan Spaans. Echt een top weekend!
Ik hoop dat jullie allemaal een leuke vakantie hebben gehad.

Adiós!

• 02 Maart 2014 - 21:49

Klaas En Sjoerdtje:

Wat een mooie belevenissen met carnaval in Spanje!
    Hieruit blijkt maar weer dat jullie het prima naar de zin hebben.
    Wij mogen hier morgen ook weer naar school.
    Waarschijnlijk wordt deze week in Friesland het eerste 'ljipaai 'gevonden. Spannend!
    Misschien wel weer in Tzum?! It liket my wol wat!

Een fijne stageweek toegewenst!

Groetnissen fan Tsjom, Klaas + familie

• 03 Maart 2014 - 09:56

Ietje:

hey prinses,

staat je goed deze outfit.
    wat een belevenissen in 3 weken tijd. dat had je niet gedacht zeker ? wel leuk natuurlijk.
    werkse en hoop dat je nog meer mag beleven deze week (alleen leuke dingen natuurlijk)
    groeten uit Drogeham

• 04 Maart 2014 - 13:06

Afrida:

Heey Johanna,

We hebben je verhalen gelezen! Wat leuk om te lezen!
    Hoe gaat het daar?
    Volgende week gaan we weer even lezen, wat je allemaal hebt meegemaakt!
    We zijn benieuwd!
    Wij gaan binnen kort ook over de grens (van friesland haha)

Groetjes van de klas van internationalisering